Pullopostia, viestinnän välineitä on useita.

Kalajoen kaupungin viestinnän tehtävä on tarjota aktiivisesti tietoa kaupungin toiminnasta sekä edesauttaa vuorovaikutusta kaupungin ja kuntalaisten sekä muiden sidosryhmien välillä. Lisäksi viestinnällä ja markkinoinnilla vaikutetaan Kalajoen kaupungin imagoon sekä kaupungin strategisten tavoitteiden saavuttamiseen.

Kaupungin viestintää johtaa ja valvoo kuntalain mukaan kaupunginhallitus. Käytännössä viestintä on hajautettu eri palveluille ja jokaisella palvelulla on oma viestintävastaava ja viestintäsuunnitelma.

Koko kaupungin viestintää ja markkinointia hoidetaan keskitetysti. Viestintä- ja markkinointikoordinaattori koordinoi ja kehittää kaupungin kokonaisviestintää sekä tukee ja neuvoo palveluiden viestintävastaavia. Viestinnän päälinjoista ja strategisista tavoitteista päätetään viestintätiimissä. Viestintätiimi koostuu koordinaattorista sekä palveluiden viestintävastaavista.

Kalajoen matkailumarkkinointia hoitaa Kalajoen matkailuyhdistys ry.

 

Viestintävälineet

Kaupunki käyttää viestinnässään monenlaisia viestintäkanavia ja -välineitä. Pääasiallisia viestintävälineitä ovat:

  • kaupungin verkkosivut
  • sosiaalisen median kanavat
  • tiedotteet sekä tiedotus- ja asukastilaisuudet
  • uutiskirjeet
  • kaupungin esitteet ja julkaisut
  • paikallislehdet

Kaupungin verkkosivujen ajankohtaisista voit katsoa uusimmat tiedotteet, uutiset ja kuulutukset. Voit myös tilata ajankohtaiset RSS-syötteinä. Lisäksi eri palveluilla on käytössään uutiskirje. Eri aiheiset uutiskirjeet voit tilata tältä sivulta.