Hammashuollon uuden potilastietojärjestelmän käyttöönotto 1.6.2020

Hyvinvointipalvelut

Kalajoen kaupunki on hankkinut In Net Oy:ltä uuden WinHit-potilastietojärjestelmän. Järjestelmän käyttöönotto tapahtuu maanantaina 1.6.2020 ja pahoittelemme käyttöönotosta mahdollisesti aiheutuvia häiriöitä. Tavoitteena on, että käyttöönotto ei vaikuta potilastyöhön tai ajanvaraukseen.

Uuden potilastietojärjestelmän myötä Kalajoen hammashuollossa otetaan käyttöön tekstiviestipalvelut. Tekstiviestintätoiminnoilla viestintä asiakkaille helpottuu ja muuttuu luotettavammaksi. Asiakkaille lähetetään muun muassa tekstiviestimuistutukset tulevista käynneistä ennen varattua aikaa ja näin ollen automaattisten muistutusten johdosta peruuttamattomat poisjäännit vähenevät merkittävästi. Asiakkaille voidaan myös lähettää vapaamuotoinen tekstiviesti, jossa tiedotetaan esimerkiksi uusista palveluista tai muistutetaan hoitoon liittyvistä asioista.

Myöhemmin syksyllä Kalajoen hammashuolto liittyy Potilastiedon arkistoon eli Kanta-arkistoon. Kelan kantapalvelu mahdollistaa tietojen näkymisen eri hoitoyksiköissä sekä tarjoaa kansalaisille mahdollisuuden omien hoitotietojen ja -ohjeiden tarkistamiseen kätevästi Omakanta-palvelusta.