Julkaisut

Kolme kuukauden kokeilu on Kalajoen uusin markkinointikampanja: "Hae mukaan, me tarjoamme sinulle kodin!"

Julkaistu 1.11.2024 Muokattu 4.11.2024

Miltä tuntuisi asua täydellisten auringonlaskujen kaupungissa, silloin kun hiekkadyynit nukkuvat talviunta ja meri on jäässä? Millaisen arjen tarjoaisi Kalajoki, jossa luonto on läsnä joka puolella, palvelut lähellä ja työ- tai koulumatka taittuisi läppärin avauksella? Uskallatko upottaa varpaasi lumiseen hiekkaan, sillä kevätauringon lämmittäessä saatat huomata, ettet tahdokaan lähteä pois!

Kaksi henkilöä makoilee jäällä selällään.

Kampanja kolmen kuukauden kokeiluun avautuu tulevana maanantaina 4.11.2024, kertoo viestintä- ja markkinointipäällikkö Anu-Maija Kärjä.

– Kyseessä on eräänlainen konkreettinen jatko kesällä käynnistyneelle Jussi-kampanjalle. Siinä ydinidea on kertoa meille rakkaisiin maisemiin ihastuneelle lomailijalle, että Kalajoelta ei tarvitse lähteä, vaan tänne voi myös jäädä.

Nyt luvassa on matalan kynnyksen tapa testata, miltä Kalajoella tuntuisi asua.

 

– Eri puolilla Suomeahan vähän samantyylisiä kokeiluja on ollut: somevaikuttajat ovat pakanneet reppunsa ja lähteneet vaikkapa Lappiin kertomaan, millaista elämä pääkaupunkiseudun ulkopuolella on. Eli sinänsä idea ei ole mitenkään uusi, mutta Kalajoella tätä ei vielä ole kokeiltu.

 

Kampanjasta innostunut ohjataan täyttämään pienimuotoinen ja leikkimielinen testi.

 

– Testin perusteella hakija pääsee halutessaan täyttämään vapaamuotoisen hakemuksen ja tarjoutumaan kokeiluun.

 

Hakemuksessa pyydetään kertomaan arjesta, työstä, opinnoista, harrastuksista ja haaveista sekä siitä, mikä sai hakijan innostumaan ajatuksesta. Haku on avoinna 1.12.2024 saakka. Kokeilijat valitaan joulukuun aikana ja toteutusajankohta on helmi–huhtikuu 2025.

– Me tarjoamme kokeilijalle kodin elämää varten, tarkoitti se sitten etätyötä, aktiivisia eläkepäiviä tai opiskelua. Vastalahjaksi kokeiluun lähtevä kertoo kokemuksistaan ja arjen havainnoistaan sanoin sekä kuvin. Hyödynnämme tässä erilaisia viestintäkanavia ja sosiaalista mediaa. 

Kaupunginjohtaja Jukka Puoskari kertoo, että kokeilussa on kyse pilke silmäkulmassa tehtävästä ihmiskokeesta.

– Kalajoki on upea asuinpaikka myös talvella, vaikka kesäiset hiekkarannat ovatkin se, mistä meidät tavallisesti tunnetaan. Haluamme tarjota kolmelle kokeilijalle unohtumattoman mahdollisuuden ja kokemuksen, johon on helppo tarttua: tulla tekemään muutamaksi kuukaudeksi etätöitä tai vaikkapa opiskelemaan. Tietenkin ajatuksena on, että mahdollisimman moni löytäisi Kalajoen myös pysyvänä asuinpaikkana. 

Kampanja testeineen, hakulinkkeineen ja markkinointivideoineen avautuu maanantaina aamupäivällä kaupungin verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa.

Kuva: Visit Kalajoki

Lue lisää tästä linkistä.

 

Jaa sivu:
Kuuntele