Julkaisut

Pysäköintivirhemaksujen häiriötä selvitellään

Julkaistu 15.11.2024 Muokattu 15.11.2024

Vaikka kesällä ilmenneen systemaattisen viitenumerovirheen olisi ohjeiden mukaan korjannut ja maksun maksanut, on järjestelmästä saattanut lähteä vielä uusi lasku. Kaikki tähän asti kaupungille ilmoitetut hyvitettävät laskut on jo korjattu ja näistä on myös asiakkaille ilmoitettu.

Kesällä virhepysäköintimaksun saaneet ovat saattaneet saada virheellisesti laskun kahteen kertaan, kertoo tietohallintojohtaja Juha Matilainen.

- Vaikka kesällä ilmenneen systemaattisen viitenumerovirheen olisi ohjeidemme mukaan korjannut ja maksun maksanut, on järjestelmästä saattanut lähteä vielä uusi lasku. 

Mikäli olet saanut virhepysäköintimaksun Kalajoen kaupungilta, vaikka olet maksanut sen jo kertaalleen, ota yhteyttä: pysakointi@kalajoki.fi.

- Pahoittelemme tuplalaskutusta. Tämän hetken tietojen perusteella pysäköintivirhemaksujen aineiston täsmäytyksessä on tapahtunut virhe. Järjestelmään tehty kehitystyö ehkäisee jatkossa tietojen tarkistuksessa muodostuneen virheen syntymisen.

Tähän mennessä virheellisiä laskuja on tiedossa kaikkiaan 14, joista kaikissa ei ole kyse tuplalaskutuksesta, kertoo kehittämis- ja laskentapäällikkö Jaana Kylmälä.

- Tuplalaskuja on lähtenyt muutamia, mutta myös esimerkiksi ulkomaalaisten rekisterinumeroiden vuoksi on tullut joitain virheitä. Kaikki tähän asti meille ilmoitetut hyvitettävät laskut on jo korjattu ja näistä on myös asiakkaille ilmoitettu. Lähipäivinä näitä voi toki vielä ilmetä lisää, kun viimeisetkin ovat laskunsa saaneet.

Marraskuussa muistutuksia kaikkiaan 2024 sakosta lähetettiin yhteensä 654, joista 14 on hyvitetty. 

Jaa sivu:
Kuuntele