Jussi ei halua lähteä kotiin – Kalajoen uusi mainoskampanja etsii kotiinlähtöä pakenevaa perheenisää
Julkaistu 10.6.2024 Muokattu 7.8.2024Kampanja haastaa hyppäämään ajatusleikkiin: millaista olisi asua Kalajoella, jossa Hiekkasärkkien ainutlaatuinen luonto ja kaupungin loistavat palvelut olisivatkin aina vain kivenheiton päässä!
Jussi on saapunut perheensä kanssa lomailemaan Kalajoen Hiekkasärkille. Loman aikana lötkötellään rannalla, kiipeillään, uidaan, syödään hyvin ja ollaan ylipäätään yhdessä. Kun lapset viihtyvät, nauttivat myös aikuiset. Tällä lomalla kaikki onkin osunut kohdalleen, sillä aurinkoa on riittänyt reissun jokaiselle päivälle. Mutta kaikki hyvä päättyy aikanaan – niin myös loma. Perhettä palvellut lomahuoneisto tyhjennetään, tavarat kannetaan autoon ja lapset köytetään turvavöihin.
– Kun kaikki on jo valmista kotimatkaa varten, katoaa Jussi. Tähän perustuu Kalajoen kaupungin ja Visit Kalajoen yhteinen kampanja: perheenisä ei yksinkertaisesti halua lähteä pois, kuvailee viestintä- ja markkinointipäällikkö Anu-Maija Kärjä.
Jussin roolissa nähdään kalajokislähtöinen näyttelijä Jukka Peltola. Perheenäidin rooliin hyppää paikallinen teatterintekijä Niina Hihnala ja perheen lasten shortseja kuluttavat kalajokiset Toivo Hihnala ja Amanda Kääntä.
– Mainokset lähtevät pyörimään radiossa tämän viikon torstaina. Lyhyet markkinointivideot kuvattiin viime viikolla ja ne valmistuvat kesän aikana. Videot julkaistaan sosiaalisessa mediassa yksi kerrallaan, Kärjä paljastaa.
Kampanja haastaa hyppäämään ajatusleikkiin: millaista olisi asua Kalajoella, jossa Hiekkasärkkien ainutlaatuinen luonto ja kaupungin loistavat palvelut olisivatkin aina vain kivenheiton päässä?
– Niille, jotka uskaltautuvat leikkiin mukaan, on rakennettu jo aiemmin aivan oma nettisivustonsa. Sivusto kokoaa yhteen muuttoa harkitsevan tarpeita varsin monipuolisesti, ja kertoo muun muassa työpaikoista, tonteista sekä kaupungin palveluista. Sivustoon pääset tutustumaan tästä linkistä.
Jussi-kampanjan toteutuksesta vastaavat näyttelijöiden lisäksi markkinointipäällikkö Kärjä, Visit Kalajoen mediataituri Vesa Rönty sekä matkailupuolella harjoitteluaan tekevä Sanna Pahikainen. Radiomainosten ja äänimaisemien osalta kampanja saa lisäksi apuja oululaiselta Rike Pietilältä.
Ensimmäinen video julkaistaan torstaina 20.6. kaupungin sosiaalisen median kanavissa. YouTubessa Jussi-kampanja starttaa samana päivänä klo 20.00. Pääset katsomaan videon tästä linkistä. Myös toinen ja kolmas osa löytyvät kaupungin YouTube-kanavalta. Toisen osan löydät tästä linkistä ja kolmannen videon klikkaamalla tästä linkistä.
Klikkaa: kodiksikalajoki.fi
"Ei täältä tarvitse lähteä. Tänne voi myös jäädä."