Kirjaston palauttamattoman aineiston laskutus on muuttunut
Julkaistu 3.6.2024 Muokattu 3.6.2024Palauttamattomat lainat laskutetaan nyt taloustoimiston kautta. Pitämällä asiakastiedot ajan tasalla varmistat, että muistutusviestit saavuttavat sinut ajoissa.
Palauttamaton kirjastoaineisto laskutetaan nyt kaupungin taloustoimiston kautta. Maksamaton lasku johtaa perintään. Laskutukseen siirrettyä aineistoa ei voi enää palauttaa eikä sitä hyvitetä, mutta korvatun aineiston saa pitää.
Myöhässä olevasta aineistosta lähetetään kolme muistutusta ennen laskua:
- 1. muistutus 1 viikkoa eräpäivästä
- 2. muistutus 3 viikkoa eräpäivästä
- 3. muistutus 5 viikkoa eräpäivästä.
Asiakkaan valinnan mukaan muistutus tulee joko sähköpostilla tai kirjeenä. Pidäthän asiakastietosi ajan tasalla, jotta muistutukset tulevat perille. Jotta lainat eivät päätyisi laskutukseen, tulee asiakkaan uusia tai palauttaa lainat. Lainoja on mahdollista uusia viisi kertaa.
Lasku lähetetään 7 viikon kuluttua eräpäivästä, jos muistutuksiin ei ole reagoitu. Laskutettua aineistoa ei voi uusia.
Uusiminen ja asiakastietojen päivitys onnistuu seuraavilla tavoilla:
- soittamalla kirjaston asiakaspalveluun (Pääkirjasto 044 4691 289 ja Himangan kirjasto 044 4691 858)
- sähköpostilla asiakaspalvelu.kirjasto@kalajoki.fi / himangan.kirjasto@kalajoki.fi
- verkkokirjastossa osoitteessa https://joki.finna.fi (Tähän tarvitset kirjastokorttiin asetetun PIN-koodin, jonka saat asiakaspalvelusta.)
- tekstiviestillä/Whatsapp-viestillä.